אודות הפרויקט

אודות הפרויקט

חולמים על “הטיול הגדול”? חולמים על לימודי נהיגה?

איך מרוויחים כסף? איך חוסכים כסף? היכן משקיעים את הכסף שיצבור רווחים? איך בונים תקציב אישי?
בנושאים אלה ואחרים יעסוק הקורס לחינוך פיננסי.
התנהלות פיננסית נכונה היא אחת המיומנויות החשובות בעידן המודרני, והיא עומדת בבסיס מרבית ההחלטות שלנו בחיי היום יום. בזכות חשיבותה היא חייבת להימצא בתרמילו של כל בוגר במערכת החינוך. החינוך הפיננסי מהווה נדבך חשוב בעיצוב חייהם של התלמידים ככלי להגשמת עצמאותם והתנהלותם הכלכלית. לפיכך, מציע מרכז הפיתוח של אורט ישראל בשיתוף עם בנק הפועלים, תכנית לימודים לתלמידי י”א שתעסוק בחינוך פיננסי אישי לתלמידים. התכנית תכשיר את התלמידים לחייהם הבוגרים והעצמאיים תוך הקניית כלים וידע לקבלת החלטות פיננסיות אישיות.

מטרות הפרויקט:

  • פיתוח יכולת המתבגרים להתמודד ולהבין התנהלות תקציבית אישית, השקעה וחיסכון.
  • הקניית כלים בסיסיים למתבגרים לניהול תקציבי, לחשיבה ביקורתית ולקבלת החלטות בניהול כלכלי אישי בחיי היום יום ולהתנהלות כלכלית ראויה בעתיד.
  • שיפור הדיאלוג הפיננסי בין הורים- ילדים מתוך הבנה והקשבה לצרכים השונים.

על התכנית:

התכנית בהיקף של 16 שעות הוראה תשלב 8 שעות למידה בכיתה ו-8 שעות למידה וירטואלית באתר הקורס.

הנושאים יאורגנו במבנה מודולרי של 10 מבניות עצמאיות המאפשרות למידה של כל נושא לעצמו וללא קשר לנושאים האחרים.

התכנית תקנה מידע על מושגי יסוד בשילוב הפעלות והדמיות שיסייעו לקרב מושגים מן התחום הפיננסי לעולמם של התלמידים הבוגרים  תוך שהיא מתחברת לצרכים רלוונטיים מתוך ההוויה הישראלית: משכורת צבאית, “הטיול הגדול” שאחרי צבא, עבודה בקיץ, מימון לימודי נהיגה ועוד.

הפעילות תתבצע בסביבה אינטרנטית דינמית שתאפשר לתלמידים הן גמישות בזמן ובמקום והן שיתוף בתהליך  של מומחי תוכן מצוות בנק הפועלים ומאורט. התכנית תעודד ותסייע בבניית דיאלוג הורים-ילדים תוך מתן כלים משתפים והבנת הצרכים השונים.

מה נדרש מבית הספר שמעוניין להשתתף בתכנית?

  1. הקצאת 2 מורים (אחד מהם יתפקד גם כרכז) שיוכשרו בהשתלמות בת 30 שעות במטרה להעביר 8 שעות הוראה בכיתה.
  2. הקצאת כיתות (עד 4) שילמדו את התכנית החל מאוקטובר 2012עד מרס 2013
  3. ארגון וביצוע יום שיא לתלמידים ולהורים לסיכום הלימודים בפרויקט

* התגמולים למורים ויום השיא יהיו במימון הפרויקט

מה נדרש ממורה שמעוניין להשתתף בתכנית?

  1. מילוי טופסי משוב ואיסוף משובי תלמידים
  2. השתתפות בהשתלמות מורים בת 30 שעות המוכרת לגמול עם ציון
  3. הוראת יחידת הלימוד בהיקף 16 שעות, מתוכן 7 שעות הוראה בכיתה, 8 שעות של למידה וירטואלית עצמאית על ידי התלמיד ושעת הוראה נוספת המיועדת לשם הערכת הפרויקט הכוללת איסוף ועיבוד משובי התלמידים.
    (המורה יתוגמל על – 7 שעות הוראה בפועל במימון הפרויקט  ותגמול נוסף על הערכת הפרויקט – איסוף ועיבוד משובים)
  4. ארגון יום שיא לסיכום הפרויקט להורים ולתלמידים בכיתה.

מספר בתי הספר שישתתפו בפרויקט בשנת תשע”ב מוגבל.

האתר פותח על ידי מרכז המו”פ של רשת אורט ישראל בתרומת בנק הפועלים.

  • ניהול הפרויקט: ליזי הניק
  • אפיון אתר: אורית כהן, מיכל בירן
  • כתיבת תכנים: יוסי מלמד, יהודה יזרעאלי, קרינה בן דוד
  • עריכה מדעית: בתיה מנו
  • עריכה דידקטית: ליזי הניק, משה טלסניק, ורד ארליך, אורית כהן
  • עריכה לשונית: דנה ברנדיס
  • אפיון טכנולוגי והפקת אתר: שרית עמר
  • ריכוז הפקה: אילנה ויימן
  • עיצוב גראפי: רחל ברט
  • איורים והדמיות: עמית גל, חגית מתוק, קרן אייז,  ליזי הניק
  • תכנות: לאה כהן

סגור לתגובות.